26-634 Gózd, Polska
EnglishGermanPolishRussian
EnglishGermanPolishRussian

WordPress OnePage

23 października 2016

Blog

Szablon jednokolumnowy, to najgorsza rzecz jaką możesz zrobić swojemu blogowi

Powiedzmy sobie szczerze. Z punktu widzenia SEO, wszelkiej maści szablony jednokolumnowe (ang. „one column theme” czy też „single column theme”) to największe zło jakie możesz zrobić swojemu blogowi i stronie. Za tym przemawiają niestety liczby. A właściwie ich brak, bo taki szablon nie jest przyjazny Google.

Szablony o których mowa są ładne.
Przez to, że jest tylko jedna kolumna z treścią są bardzo minimalistyczne. A lubię minimalistyczne strony.
Zazwyczaj prezentacja treści na takich szablonach jest na bardzo wysokim poziomie. A co z tym się wiąże – bardzo dobrze czyta się content. Użytkownik jest skupiony tylko na prezentowanej treści.
Idealnie nadają się na wpisy typu long-form.

I to by było na tyle jeśli chodzi o jego zalety. Dodam tylko, że panuje na nie jakaś moda. Większość z Was nawet nie zdaje sobie sprawy, że podążając za tym konkretnym trendem strzelacie sobie w stopę. A jeżeli na takim szablonie opieracie swojego nowego bloga czy stronę, to na dzień dobry popełniacie samobójstwo.
To gdzie leży problem?

Odpowiedź jest prosta. W samej konstrukcji. Przez to, że jest tylko jedna kolumna, z punktu widzenia pozycjonowania, nie skorzystasz z największego potencjału swojego serwisu – linkowania wewnętrznego. I tak naprawdę o to się rozchodzi. W takim szablonie nie będzie miejsca na:

Najnowsze, popularne czy najczęściej komentowane wpisy.
Ostatnie komentarze.
Popularne tagi, listę kategorii i tagów.
I inne widgety.

Czyli tyle ile masz wpisów na stronie, to tyle tracisz miejsc na linki za darmo. W niektórych przypadkach, tych linków nie trzeba wiele by zdobyć wysokie pozycje i generować dobry ruch z wyszukiwarki. Dlatego, jeżeli zamierzasz stworzyć coś od zera, radzę porządnie się zastanowić nad rodzajem szablonu jaki chcesz użyć. Wygląd to nie wszystko.

Na tym blogu jakiś czas temu szablon jednokolumnowy. Był prosty, minimalistyczny. Przez złe linkowanie wewnętrzne powoli traciłem ruch z Google. Teraz mam inny i powoli odrabiam straty.
Ale ja chcę taki szablon. Co teraz? Jak żyć?

Może być też tak, że kwestia pozycjonowania nie jest dla Ciebie ważna. Chcesz mieć ładny i przejrzysty blog. Nikogo nie zamierzam zmuszać do używania innych szablonów. Jeżeli jednak chcesz mieć single-column theme, to aby zrekompensować sobie brać wyżej wymienionych elementów musisz pamiętać o:

Linkowaniu wewnętrznym – w każdym wpisie muszą znajdować się linki do innych artykułów.
Pod każdym wpisem powinny znajdować się linki do powiązanych tematycznie wpisów.
W stopce czy też na stronie głównej, powinny znajdować się polecane wpisy – posty które chcemy najbardziej promować.

 

Dodaj komentarz

Wypełnij brief strony WWW a w ciągu 24h otrzymasz darmową wycenę!
Administratorem danych osobowych jest SEOBIT Waldemar Kaźmierczak NIP:712-107-27-46 Dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust.1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016r., dalej RODO w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Administrator nie udostępnia danych ani nie przekazuje danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Administrator udostępnia lub powierza dane podmiotom zewnętrznym w celu realizacji przedmiotu umowy.