Utrzymanie witryny WordPress w dobrym stanie

5 kwietnia 2021

Blog

32 / 100

Dobra konserwacja witryny jest niezbędna do zdrowej i trwałej witryny. Umożliwia wczesne wykrywanie problemów, naprawianie ich i upewnianie się, że witryna działa i jest korzystna. Postępuj zgodnie z naszą listą kontrolną, aby skutecznie utrzymywać swoją witrynę WordPress.

Istnieje wiele powodów, dla których warto zbudować stronę internetową , a jej sukces zależy od wielu czynników. Ale jeden aspekt sukcesu witryny zależy od często pomijanego czynnika – właściwej konserwacji. 

Wszystkie witryny WordPress wymagają przynajmniej pewnego poziomu konserwacji, aby były bezpieczne i dobrze funkcjonowały. I chociaż musisz włożyć trochę pracy, nie musi to być skomplikowane, jeśli wiesz dokładnie, co musisz zrobić i kiedy to zrobić.

Aby pomóc Ci w tym przedsięwzięciu, przygotowaliśmy listę kontrolną konserwacji WordPress, która poprowadzi Cię i pomoże Ci upewnić się, że Twoja witryna WordPress jest zaktualizowana, bezpieczna i działa płynnie. 

Chociaż może się to wydawać trudnym zadaniem, nie rozpaczaj! Podzieliliśmy te zadania według częstotliwości, z jaką należy je wykonywać, od cotygodniowych po comiesięczne i roczne. 

Dlaczego musisz utrzymywać swoją witrynę WordPress

Twoja witryna WordPress przypomina samochód. Jeśli dobrze go potraktujesz, będzie działał przez wiele lat. Ale jeśli zrezygnujesz z konserwacji, problemy mogą się narastać, a jeśli naprawdę odłożysz sprawę, Twoja witryna może nawet przestać działać.

WordPress ciągle się zmienia. Podstawowy zespół zawsze dodaje nowe funkcje, naprawia błędy, łata nowo odkryte problemy z bezpieczeństwem itp. To samo dotyczy wszystkich używanych wtyczek i sieci jako całości.

Twoja strona internetowa również się zmienia. Być może publikujesz nowe treści, zmieniasz projekt, dodajesz nowe funkcje i nie tylko.

Połącz wszystkie te zmiany, a istnieje duże ryzyko, że coś pójdzie nie tak, a Twoja witryna nie będzie działać.

Brzmi to trochę onieśmielająco, ale nie musi. W większości przypadków wszystkie te zmiany kończą się niepowodzeniem. Aby jednak uniknąć rzadkich sytuacji, w których coś pójdzie nie tak, i być na bieżąco z trendami w witrynie, ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na konserwację.

Lista kontrolna konserwacji witryny WordPress

Cotygodniowe zadania konserwacyjne WordPress

1. Odwiedź swoją witrynę

Wydaje się to proste – ale samo odwiedzenie interfejsu użytkownika witryny i kliknięcie kilku kluczowych stron to świetny sposób na wychwycenie potencjalnych problemów. Mając to na uwadze, łatwo o tym zapomnieć i spędzić cały swój czas na pulpicie nawigacyjnym WordPress. Tak więc raz w tygodniu po prostu udaj się do swojej witryny i przejrzyj kilka kluczowych stron, aby upewnić się, że wszystko działa tak, jak tego oczekujesz.

2. Umiarkowane komentarze

Jeśli zezwalasz na komentarze w swojej witrynie, będziesz musiał poświęcić trochę czasu na ich moderowanie w każdym tygodniu, aby upewnić się, że zatwierdzasz prawdziwe komentarze i oznaczasz / usuwasz komentarze będące spamem.

Aby pomóc Ci zaoszczędzić czas na moderowaniu komentarzy, możesz rozważyć użycie wtyczki antyspamowej, takiej jak Akismet . W ten sposób wystarczy raz w tygodniu zameldować się, aby zatwierdzić komentarze ludzi i sprawdzić, czy Akismet przypadkowo oznaczył prawdziwy komentarz jako spam.

3. Utwórz kopię zapasową swojej witryny

Posiadanie najnowszej kopii zapasowej jest niezbędne do zabezpieczenia danych witryny. Jeśli więc Twój host WordPress nie zajmuje się już tworzeniem kopii zapasowych, musisz samodzielnie wykonać kopię zapasową swojej witryny. W przypadku większości witryn cotygodniowe kopie zapasowe są dobrą częstotliwością.

Jeśli masz statyczną witrynę z broszurami, która nigdy się nie zmienia (tj. Nie ma postów na blogu ani komentarzy), możesz być w porządku z miesięcznymi kopiami zapasowymi. Optymalna częstotliwość tworzenia kopii zapasowych Twojej witryny naprawdę zależy od tego, jak często wprowadzasz zmiany i dodajesz zawartość do bazy danych.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe przemyślenia i samouczek, zapoznaj się z naszym pełnym przewodnikiem dotyczącym tworzenia kopii zapasowych WordPress .

4. Zastosuj aktualizacje (rdzeń, wtyczki i motyw)

Jeśli chcesz zabezpieczyć swoją witrynę internetową i utrzymać ją w dobrym stanie, niezbędne jest szybkie stosowanie aktualizacji. Co tydzień należy sprawdzać, czy są dostępne aktualizacje rdzenia, wtyczek lub motywów WordPress .

Jeśli są aktualizacje, należy je niezwłocznie zastosować. Jeśli martwisz się problemami ze zgodnością, możesz przetestować aktualizacje w witrynie testowej przed zastosowaniem ich w aktywnej witrynie internetowej. Możesz też przełączyć witrynę w tryb konserwacji podczas stosowania aktualizacji.

Aby uzyskać dodatkowe wskazówki, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak poprawnie zaktualizować WordPress .

5. Przetestuj kluczowe formularze i funkcje

Jeśli masz ważne formularze lub funkcje (takie jak proces płatności), ważne jest, aby regularnie je testować. Nie ma nic gorszego niż zastanawianie się, dlaczego nie otrzymałeś żadnych potencjalnych klientów / sprzedaży w ciągu ostatnich 10 dni, tylko po to, by odkryć, że to dlatego, że formularz przestał działać.

W przypadku niektórych witryn możesz chcieć wykonywać to co miesiąc zamiast co tydzień. To naprawdę zależy od tego, jak istotne są formularze / funkcje dla Twojej firmy. W przypadku formularzy o znaczeniu krytycznym, w przypadku których jakiekolwiek problemy oznaczają utratę przychodów lub klientów, zawsze warto testować je co tydzień.

A w przypadku funkcji o znaczeniu krytycznym możesz chcieć skonfigurować jakiś rodzaj zautomatyzowanego systemu monitorowania. Na przykład Pingdom oferuje monitorowanie transakcji w celu testowania kluczowych funkcji w harmonogramie dziennym lub godzinowym.

6. Sprawdź Google Search Console

Jeśli Google napotka jakiekolwiek problemy z pozycjonowaniem witryny lub optymalizacją urządzeń mobilnych, udostępni alerty w Google Search Console. Z tego powodu ważne jest, aby często sprawdzać, czy Google nie zgłosił żadnych problemów z Twoją witryną.

Możesz szybko zobaczyć wszystkie problemy, klikając dzwonek powiadomień w prawym górnym rogu:

search-console

Możesz także przeglądać inne raporty, aby zobaczyć wszelkie zmiany i trendy.

Comiesięczne zadania konserwacyjne WordPress

7. Uruchom testy wydajności

Szybkość ładowania witryny odgrywa kluczową rolę w doświadczeniach użytkowników i współczynnikach konwersji, a nawet ma niewielki pozytywny wpływ na SEO. 

Tworząc witrynę, prawdopodobnie zoptymalizowałeś ją pod kątem wydajności. Nie oznacza to jednak automatycznie, że witryna pozostanie zoptymalizowana, dlatego ważne jest, aby nadal okresowo oceniać wydajność witryny, aby wykryć wszelkie potencjalne problemy. 

W przypadku większości witryn internetowych dobrą częstotliwością jest jeden raz w miesiącu, ale warto robić to co tydzień w przypadku witryn o znaczeniu krytycznym.

Aby dowiedzieć się, jak analizować wydajność witryny, zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym przeprowadzania testu szybkości witryny . Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy, mamy również kilka wskazówek, jak przyspieszyć WordPress .

8. Analizuj ruch w witrynie

Aby zrozumieć, co dzieje się w Twojej witrynie, powinieneś użyć pewnego rodzaju narzędzia do analityki internetowej, takiego jak Google Analytics .

Jeśli marketing cyfrowy jest poważną częścią Twojej strategii, prawdopodobnie już codziennie sprawdzasz swoją analitykę internetową. Większość webmasterów nie musi tego często sprawdzać, ale nadal warto sprawdzać ją raz w miesiącu, aby śledzić, co się dzieje i zauważać trendy.

Jeśli SEO jest ważną częścią Twojej strategii , możesz również skonfigurować monitorowanie słów kluczowych, aby śledzić ranking witryny w Google i sprawdzać co miesiąc.

9. Uruchom skanowanie bezpieczeństwa

Ponieważ WordPress jest tak popularny, jest atrakcyjnym celem dla złośliwych aktorów. Aby mieć pewność, że Twoja witryna nie stanie się ofiarą, dobrze jest przeprowadzać regularne skanowanie w celu wykrycia potencjalnych problemów. 

Większość wtyczek bezpieczeństwa WordPress zawiera funkcje automatycznego skanowania bezpieczeństwa.

10. Zoptymalizuj bazę danych swojej witryny

Baza danych Twojej witryny przechowuje całą zawartość, ustawienia motywu, ustawienia wtyczek itp. Z biegiem czasu może generować wiele bałaganu za pośrednictwem takich rzeczy, jak poprawki postów, przejściowe, komentarze spamowe itp.

Z tego powodu warto okresowo optymalizować bazę danych witryny, aby usunąć wszystkie te śmieci.

Możesz to zrobić za pomocą niektórych wtyczek wydajnościowych, w tym WP Rocket ( samouczek tutaj ). Te wtyczki umożliwiają również zaplanowanie automatycznej optymalizacji bazy danych.

11.Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych łączy lub błędów 404

Uszkodzone linki lub błędy 404 są straszne dla wygody użytkownika w Twojej witrynie, ponieważ utrudniają odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają.

Chociaż uszkodzone linki i błędy 404 to dwie odrębne rzeczy, idą ze sobą w parze, ponieważ zepsute łącze zwykle prowadzi bezpośrednio do błędu 404. Jeśli nie wiesz, czym jest błąd 404, jest to błąd wyświetlany w Twojej witrynie, gdy użytkownik przechodzi pod nieistniejący adres URL.

Aby sprawdzić witrynę pod kątem uszkodzonych linków, możesz użyć wtyczki do sprawdzania uszkodzonych linków.

Aby znaleźć strony, do których użytkownicy próbowali uzyskać dostęp, które doprowadziły do ​​błędów 404, możesz wyszukać coś takiego jak „Nie znaleziono” w Google Analytics, a następnie kliknąć listę (oznaczoną strzałką na zrzucie ekranu poniżej), aby znaleźć konkretne adresy URL, które wywołały błąd 404 błędy:

Błędy 404

Oprócz naprawiania błędów 404 w witrynie możesz również użyć Elementora do utworzenia niestandardowej strony 404, która może pomóc użytkownikom skierować użytkowników do tego, czego szukają – zapoznaj się z kilkoma świetnymi przykładami stron 404, aby uzyskać inspirację.

12. Zweryfikuj kopie zapasowe swojej witryny

Kopia zapasowa jest dobra tylko wtedy, gdy działa. Więc chociaż powinieneś co tydzień robić kopie zapasowe swojej witryny, ważne jest również, aby okresowo sprawdzać, czy te kopie faktycznie działają. Możesz to zrobić, przywracając kopię zapasową swojej witryny do witryny testowej lub korzystając z lokalnego środowiska programistycznego WordPress za pomocą narzędzia takiego jak Local lub DevKinsta .

Roczne zadania konserwacyjne WordPress

13. Zastanów się, czy potrzebujesz nowego hostingu

Wraz z rozwojem witryny łatwo jest rozwijać się tak bardzo, że przerastasz obecny hosting. To dobry problem, ale może to wymagać uaktualnienia do planu wyższego poziomu na twoim hoście, a może nawet przejścia na lepszego hosta.

Jeśli już napotykasz ograniczenia swojego hosta, prawdopodobnie skontaktują się z tobą proaktywnie. Ale jeśli tak się nie stało, nadal dobrze jest sprawdzać raz w roku, aby sprawdzić, czy Twój host nadal spełnia Twoje potrzeby, jeśli chodzi o wydajność, niezawodność i funkcje.

Aby uzyskać kilka wskazówek, możesz postępować zgodnie z naszym przewodnikiem dotyczącym wyboru hostingu WordPress . Mamy również zalecane hosty, które warto rozważyć, jeśli zdecydujesz, że Twoja witryna potrzebuje nowego domu.

14. Zmień hasło do WordPressa

Wszystkie wskazówki dotyczące bezpieczeństwa WordPress na świecie nie mają znaczenia, jeśli złośliwy aktor zdobędzie Twoją nazwę użytkownika i hasło. Z tego powodu dobrym pomysłem jest przestrzeganie dobrych zasad dotyczących haseł i zmiana hasła administratora WordPress mniej więcej raz w roku.

To, w połączeniu z innymi taktykami, takimi jak ograniczanie prób logowania, powinno chronić Cię przed atakami brutalnej siły i innymi zagrożeniami związanymi z logowaniem.

Upewnij się, że używasz silnego, unikalnego hasła. Menedżery haseł, takie jak LastPass lub Bitwarden , ułatwiają bezpieczne przechowywanie unikalnego hasła dla każdej witryny WordPress.

15. Audytuj swoje treści

Audyt treści to świetny sposób na poprawę SEO witryny i wrażeń użytkowników. Dzięki niemu możesz podwoić najskuteczniejszą zawartość swojej witryny, a także naprawić jej najsłabszą zawartość. 

Zasadniczo Twoje cele związane z audytem treści to:

  1. Aktualizuj i ulepszaj swoje najskuteczniejsze treści, aby pomóc im utrzymać rankingi lub działać jeszcze lepiej.
  2. Usuń nieefektywne treści i albo scal je z innymi treściami, albo przekieruj je do innych treści . 

Pomoże Ci również zrozumieć, jakie treści najlepiej sprawdzają się w Twojej witrynie, abyś mógł skoncentrować się na swojej strategii na przyszłość.

16. Audytuj swoje wtyczki

Każda wtyczka, którą dodajesz do swojej witryny, stanowi potencjalną lukę w zabezpieczeniach i potencjalny spadek wydajności witryny. Nie oznacza to, że nie powinieneś używać wtyczek, ale oznacza to, że powinieneś uważać, aby upewnić się, że używasz tylko niezbędnych wtyczek .

Z tego powodu warto raz w roku zastanowić się, czy witryna nadal czerpie korzyści z każdej używanej wtyczki. Jeśli Twoja witryna nie odnosi tak dużych korzyści, jak się spodziewałeś po zainstalowaniu wtyczki, rozważ dezaktywację i usunięcie wtyczki.

Utrzymuj swoją witrynę w dobrym stanie i eliminuj wszelkie utrudniające ją problemy

Ta lista kontrolna nie jest ostateczna i możesz chcieć dostosować częstotliwość swojej witryny. Na przykład, jeśli formularze Twojej witryny nie odgrywają kluczowej roli w Twojej firmie, prawdopodobnie nie musisz sprawdzać ich co tydzień.

Jednak staraliśmy się znaleźć dobrą częstotliwość, która będzie optymalna dla większości witryn internetowych, więc ta lista kontrolna jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia tworzenia planów konserwacji.

Jeśli ta konserwacja wydaje się przytłaczająca, możesz rozważyć zarządzanego hosta WordPress , który może wyeliminować niektóre z tych zadań, obsługując kopie zapasowe, skany bezpieczeństwa, aktualizacje itp. Lub możesz rozważyć opłacenie usługi konserwacji WordPress w celu utrzymania Twoja witryna dla Ciebie.

Ogólnie rzecz biorąc, gdy już zaczniesz działać, zadania konserwacyjne powinny zająć tylko kilka minut tygodniowo, z dodatkowym czasem co miesiąc lub rok na wykonanie innych zadań.

Czy nadal masz pytania dotyczące utrzymania WordPressa? Zapytaj nas w komentarzach!

Wypełnij brief strony WWW a w ciągu 24h otrzymasz darmową wycenę!

Zamów darmową wycenę
budowy strony internetowej


Opisz nam w kilku słowach wizję swojej strony, jak miałaby wyglądać i jakie funkcje mieć wbudowane. Pozwoli to nam już na wstępie przedstawić zakres cenowy wykonania takiej strony.

Zapytanie można do nas przesłać również bezpośrednio
na poniższy adres e-mail: biuro@seobit.pl