Oferowanie usług projektowania sieci Web głównym klientom

5 kwietnia 2021

Blog

21 / 100

Przekonanie kogoś do korzystania z Twoich usług nie jest proste. Proces może być niepokojący – zwłaszcza jeśli prowadzisz pitching do głównych klientów, a jego sukces zależy od kilku czynników. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami dotyczącymi prezentacji i zwiększ swoje szanse na pomyślne znalezienie pracy w zakresie projektowania stron internetowych u dużego klienta.

Website Design Sales Pitch 01

Kiedy trafiasz do klienta zajmującego się projektowaniem stron internetowych i dostajesz pracę po pomyślnym wypromowaniu swoich usług, odczuwasz radość i spełnienie . Nie ma znaczenia, czy to duża czy mała praca. 

Jednak oferowanie usługi projektowania stron internetowych nie jest takie proste, a stopień jego trudności różni się w zależności od tego, do kogo się wybierasz. Duże firmy, firmy średniej wielkości i osoby prywatne będą wymagały innego podejścia.

Istnieją pewne niuanse, takie jak przygotowanie, badania i pewność siebie, które należy wziąć pod uwagę, a także zewnętrzne wyzwania, które mogą wpłynąć na Twój sukces.

Dzisiaj przyjrzymy się, jak zbudować promocję sprzedaży projektu strony internetowej, która konsekwentnie zapewni Ci więcej i lepsze kontrakty. 

Ale najpierw przyjrzyjmy się kilku powodom, dla których trudno jest sprzedawać klientom z najwyższej półki.Skorzystaj z naszych wskazówek dotyczących projektowania witryn internetowychDowiedz się, ile trzeba zapłacić za stronę internetową

Spis treści

Dlaczego sprzedaż usług projektowania sieci Web może być trudna

Nawet zanim zaczniesz oferować swoje usługi większym przedsiębiorstwom, napotkasz pewne przeszkody i wyzwania, które niekoniecznie są związane z Twoimi umiejętnościami lub usługami w zakresie prezentacji.

Własne a zlecone na zewnątrz

Wiele przedsiębiorstw i większych organizacji jest przyzwyczajonych do zarządzania swoimi operacjami za pomocą rozwiązań wewnętrznych i członków zespołu lub outsourcingu do dużych agencji projektowych.

Będziesz musiał argumentować, dlaczego powinni powierzyć swoją witrynę komuś z zewnątrz i kto korzysta z platformy takiej jak WordPress, w przeciwieństwie do oprogramowania firmowego.

Konkurencja jest wysoka

Zwykle do przestrzeni projektowania stron internetowych zawsze napływa nowa krew. Jednak wraz z pandemią nastąpił potworny wzrost liczby freelancerów . 

Gdy nowi projektanci wkraczają na rynek, prawdopodobnie będą naliczać znacznie niższe stawki niż uznani projektanci i będą mówić „tak” na wszystko, o co zostaną poproszeni, co oznacza, że ​​będziesz musiał ciężej pracować, aby się wyróżnić.

Oczekiwania klienta a rzeczywistość

Chociaż nie jest to tak powszechne w przypadku większych firm, jest wielu właścicieli firm, którzy: 

  • Nie myśl, że potrzebują strony internetowej, jeśli mogą po prostu sprzedawać za pośrednictwem platform takich jak Facebook i Instagram.
  • Nie chcę płacić komuś za zbudowanie swojej witryny, jeśli zamiast tego może po prostu skorzystać z narzędzia do tworzenia witryn zrób to sam.
  • Nie rozumiem, dlaczego projektant miałby pobierać stałą opłatę w wysokości 10 000 USD, skoro jest pewien, że zbudowanie witryny nie zajmie więcej niż 20 godzin. 

Innymi słowy, są tylko tacy klienci, z którymi nie można dyskutować.

Zbuduj lepszą stronę internetową z Elementorem

CHODŹMY

blog side banner

7 wskazówek, jak dostosować swój projekt internetowy do głównych klientów

Nie pozwól jednak, aby te wyzwania Cię zniechęciły. Jest jasny argument za tym, aby szukać większych klientów, ponieważ z pewnością przyniosą one dobre wynagrodzenie i satysfakcję zawodową. Ale jak wygrywasz te kontrakty? Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, przygotowując prezentację dotyczącą projektowania stron internetowych:

1. Uczyń swoje portfolio stron internetowych najmocniejszym z możliwych

Nie możesz po prostu pogadać z umową na projektowanie stron internetowych z dużym klientem – musisz udowodnić mu, jak dobry jesteś. 

Oprócz nadania swojemu portfolio zabójczego wyglądu (jak te 12 wyróżniających się przykładów ), powinieneś również wykonać następujące czynności: 

  • Pokaż i opowiedz historię przed / po, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć, jak przekształciłeś inne witryny lub podstawowe koncepcje w potężne maszyny sprzedażowe.
  • Twórz towarzyszące studia przypadków dla swoich najbardziej udanych projektów i wykorzystaj te statystyki, aby zademonstrować rodzaje wyników, jakie mogą zobaczyć Twoi klienci.
  • Zaktualizuj portfolio o najnowsze projekty przed przesłaniem nowej oferty. 

Twoje portfolio może wtedy spełniać podwójną rolę:  przyciągać wysokiej jakości potencjalnych klientów i dawać konkretne przykłady i dowody do udostępnienia podczas rozmów informacyjnych.

2. Napisz spersonalizowaną ofertę i prześlij ją bezpośrednio do osoby podejmującej decyzję w wiadomości e-mail

Krótko opisz, kim jesteś, dla kogo pracowałeś i dlaczego chcesz im pomóc. Podaj link do swojego portfolio i wspomnij o niektórych z tych otwierających oczy statystyk z twoich projektów. 

Jeśli nie masz jeszcze żadnego własnego, w porządku. Nadal możesz zwrócić ich uwagę za pomocą statystyk odnoszących się do ich sytuacji, takich jak ta: 

„ Ponad 50% całego ruchu w witrynie pochodzi ze smartfonów . Jednak według Google Twoja witryna nie jest responsywna na urządzenia mobilne. Umówmy się na rozmowę ”.

Po prostu nie narzekaj na to, co jest nie tak z ich witryną (lub jej brak). Podsumuj pozytywną notatkę, a następnie daj im łatwy sposób na zaplanowanie bezpłatnej rozmowy informacyjnej. 

Możesz użyć narzędzia takiego jak Acuity lub Calendly, aby szybko to skonfigurować. Zintegruj go ze swoim oprogramowaniem do czatów wideo (takim jak Zoom lub Google Hangouts ). Następnie dodaj łącze w podpisie wiadomości e-mail, a także w treści wiadomości, aby mogli zaplanować rozmowę, gdy będą gotowi.Skorzystaj z naszych wskazówek dotyczących projektowania witryn internetowych

3. Przyjdź przygotowany na wezwanie informacyjne

Zanim porozmawiasz przez telefon z potencjalnym klientem, zbierz informacje. Na przykład: 

  • Kim oni są – decydentem? Pośrednik? Właściciel? 
  • Co myślisz o ich istniejącej witrynie internetowej? (Dobry i zły)
  • Kim są ich najlepsi konkurenci i w jaki sposób pokonują oni Twojego kandydata?

Będziesz chciał przewidzieć ich potrzeby , zająć się ich obecnym bólem i przedstawić kilka pomysłów na nową stronę internetową . 

Chociaż ważne jest, aby wziąć wodze, aby nie odnieść wrażenia, że ​​mogą toczyć się tuż nad tobą, równie ważne jest zatrzymanie się i słuchanie. Przygotuj się na pytania dotyczące ich firmy, sytuacji, w których rzeczy nie działają tak wydajnie, jak radzą sobie pod względem wskaźników KPI itp.

4. Miej na swoim miejscu solidny proces

Aby przekonać najlepszego psa do zapłacenia za zbudowanie swojej strony internetowej, nie możesz wykazywać żadnych oznak dezorganizacji ani wahania. 

Jednym z najlepszych sposobów na to jest zorganizowanie się: 

  • Skonfiguruj szablon procesu poszukiwania w systemie zarządzania projektami.
  • Twórz szablony wiadomości e-mail, które można spersonalizować pod kątem wiadomości e-mail z poszukiwaniami klientów, działań następczych po rozmowie w sprawie odkrycia i dostarczania krytycznych dokumentów. 
  • Wykorzystaj automatyzację (taką jak wspomniane powyżej połączenie oprogramowania do planowania / obsługi konferencji), aby usprawnić każdą interakcję. 
  • Korzystaj z szablonów ważnych dokumentów, takich jak opis witryny , umowa i kwestionariusz witryny internetowej, aby szybko wypełnić niestandardowe dane i wysłać je potencjalnemu klientowi. 
  • Odpowiedz w ciągu 24 godzin, aby wiedzieli, że jesteś na bieżąco.
  • Sprawdź wszystko, co wysyłasz, aby upewnić się, że Twoje wiadomości są wolne od błędów.

Podsumowując : jeśli chcesz, aby postrzegali Cię jako profesjonalistę, dopracuj swoje procesy i systemy.

Zbuduj lepszą stronę internetową z Elementorem

CHODŹMY

blog side banner

5. Rozmawiaj z potencjalnymi klientami w ich własnym języku

Jeśli zaczniesz rozmawiać z potencjalnymi klientami o takich rzeczach, jak buforowanie witryny, prototypowanie lub mapowanie podróży użytkownika, nie będą wiedzieć, o czym do cholery mówisz. 

Aby zmienić potencjalnego klienta w klienta, trzeba mówić jego językiem. 

Więc skup się na technologii i zamiast tego skup się na zwrocie z inwestycji. W końcu za to naprawdę płacą – zwiększony ruch, leady i konwersje.

Pokaż im, co może dla nich zrobić świetna witryna i zacznij mówić o tym, co widzisz dla ich witryny. Możesz udostępnić jedno ze swoich studiów przypadku, które jest podobne do ich witryny lub sytuacji. 

Tylko pamiętaj, aby nie obiecać tutaj zbyt wiele. Nie chcesz, aby myśleli, że zarobią 1000 USD dziennie na sprzedaży, gdy tylko uruchomisz witrynę. Miej optymistyczne spojrzenie na przyszłość witryny, ale nie przesadzaj.

6. Zacznij zarządzać ich oczekiwaniami przed podpisaniem umowy

Zacznij rozmawiać z nimi o tym, czego się spodziewać podczas projektu i po jego zakończeniu, zanim zostanie podpisana umowa. Nie powinno być żadnych niespodzianek w tym, w co się pakują.

Na przykład: 

  • Kiedy rozpocznie się projekt i do kiedy można ukończyć stronę internetową?
  • Jakich informacji lub dokumentów będziesz od nich potrzebować, zanim zaczniesz?
  • W jaki sposób klient może komunikować się z Tobą w trakcie trwania projektu? 
  • Czy w trakcie procesu meldowania się będą częste i czy klient będzie miał coś do powiedzenia, czy też będzie musiał czekać, aż strona zostanie ukończona? 
  • Jakie elementy projektu dostarczysz im po skończeniu strony (np. Przewodnik po stylu projektowania stron internetowych )?
  • Jak szybko po premierze mogą spodziewać się wyników?

Jeśli możesz zająć się tymi ważnymi kwestiami przed rozpoczęciem pracy, projekt będzie przebiegał znacznie sprawniej i z bardzo niewielkim oporem (jeśli w ogóle).Skorzystaj z naszych wskazówek dotyczących projektowania witryn internetowych

7. Nigdy nie negocjuj ceny

To zły pomysł, aby potencjalny klient przekonywał cię o cenie, bez względu na to, jak duża lub płodna jest firma. W chwili, gdy zdecydują, że Twoje usługi nie są warte tego, co im przygotowałeś, będzie to żmudna bitwa, ponieważ ponownie odgadną każdą Twoją decyzję, zmienią zdanie na temat tego, czego chcą i sprowadzą innych, aby ocenili to, co Ty 'zrobiłem. 

Musisz więc wycenić swoje usługi projektowania stron internetowych w sposób rozsądny i zgodny z wartością, którą im zapewniasz. 

Jednym ze sposobów jest produktywność usług projektowania stron internetowych.

Na przykład zamiast mówić: 

„Twoja witryna będzie kosztować 15 000 USD”.

Możesz dostarczyć im szczegółową listę wszystkich cennych rzeczy, które otrzymują, płacąc za to kompleksowe rozwiązanie: 

„Zdecydowanie polecam plan eCommerce Plus. Pochodzi z: 

  • Konfiguracja hostingu internetowego
  • Rejestracja nazwy domeny
  • Niestandardowe projektowanie stron internetowych
  • Techniczne SEO
  • Konfiguracja bramki płatniczej
  • Integracja z CRM
  • Branding w mediach społecznościowych
  • 6 miesięcy utrzymania witryny ”

Jest tak wiele innych rzeczy, które są w twojej sterówce jako projektant. Oprócz niektórych z powyższych przykładów możesz również oferować takie rzeczy, jak kwartalne audyty analityczne, testy A / B, monitorowanie bezpieczeństwa i tak dalej. 

Jeśli chcesz, aby Twoja prezentacja w zakresie projektowania stron internetowych wyróżniała się, upewnij się, że chodzi o wartość, jaką uzyskają, wybierając Ciebie spośród innych opcji.

Zrób perfekcyjną ofertę i zdobądź więcej i większych klientów

Nie założyłeś swojej firmy zajmującej się projektowaniem stron internetowych, więc możesz grać w grę o uczcie i głodzie na zawsze. Chociaż istnieją sposoby na zbudowanie stabilnej i stabilnej firmy podczas pracy dla mniejszych firm, to wielkość marż zysku będzie nadal Cię powstrzymywać. 

Tak więc, gdy staniesz się bardziej doświadczonym projektantem lub programistą stron internetowych, zacznij pozycjonować się jako ktoś, kto ma coś naprawdę imponującego i wyjątkowego do zaoferowania najlepszym klientom. Udane podejście do sprzedaży projektu witryny internetowej jest dobrym pierwszym krokiem w tym kierunku.